fredag 23 april 2010

När det klickar

Har en tvillingsyster va, en trevlig prick, med en enastående förmåga att hitta fantastiska bloggare.
Om jag inte vore så sabla trött skulle jag naturligvis länka men nu får du leta själv.
Just fucking google it liksom.

En av de bättre heter Fasching, eller det gör han ju inte, men Wååk heter han enligt egen utsaga.
Den här killen följer man gärna för han är fenomenal på att roa. Trots att han och hans närmaste har haft det för jävligt de senaste månaderna har han förmågan att skriva så att man längtar till bloggstunden.

Han beskriver det nattsvarta så fint och gör sorgen begripbar, hur nu det är möjligt.

Dessutom har han en far, i bloggsammanhang benämd farfar, som också är begåvad på skrivarfronten. De senaste månaderna har vi fått en inblick i hans liv och nu senast berättade han varifrån namnet Wååk kommer ifrån.

Och ta mig tusan, klickar det inte?
Markattan med vidhängande Hemsk tvilling är uppvuxna i den lilla, men väl kända hålan Seglora. Mitt ute i skogen, paradislikt, bodde vi och hade ett utedass som vi kallade Rydal. Rydal är en liten by på några mils avstånd, inte mycket för världen och därav namnet på vårt dass.

Faschings farsa är född i Seglora, uppvuxen i Rydal och snart har jag honom på besök.

HOPPAS JAG

Annars får jag väl åka och hälsa på...
Undrar vem som kommer först apan eller farfar....

Markattan, nyfiken så va

3 kommentarer:

XXX sa...

Say what? Ska du få besök av farfar Wååk???? E inte det liiiite orättvist? (Bortser nu helt och hållet från min planerade dejt med sonenWååk om ett par helger)
Men du, det låter ju jätteroligt.

Markattan sa...

Ska och ska. Det där är ju än så länge något som finns i mitt huvud. Ja en inbjudan i en kommentar hos Fasching finns också.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Vi lever i en liten värld, som man brukar säga. Hoppas ni får det trevligt!