fredag 6 november 2009

Ingen fara på taket

Jorå, jag lever, har inte slutat blogga eller fått bristande skrivförmåga.
Vad jag däremot har ägnat mig åt den här veckan är att långsamt släpa mig fram och tillbaka till jobbet, långsamt tagit mig fram i korridorer och försökt att inte bli tokig.

Jag misstänker att mitt gamla diskbråck har börjat spöka igen. Jag har så sabla ont i ryggen så jag storknar. Tyvärr är det väl inte mycket att göra åt saken mer än att försöka hålla igång, hålla värmen och byta ställning var och varannan minut.

Därav denna långa bloggtystnad.

Vidare har jag lovat mig själv att inte känna press att läsa in alla inlägg här i djungeln, det kan ju räcka att bara skriva ibland. Hoppas jag att ni tycker...

Nu är det byte av ställning och lite skön läsning vid brasans sken och värme. Det gör nog gott för både rygg och allmän trötthet.

Ha en trevlig fredag och tack för alla era trevliga inlägg som jag naturligtvis läser runt klockan fem på morgnarna... De har piggat upp och gjort dagarna mer uthärdliga.

Markattan

6 kommentarer:

Lotta sa...

Markattan får ta och krya på sig! Häng nu inte alltför våldsamt i lianerna. Här hostas det och snörvlas...

Anonym sa...

Hej kära lilla Markatta. Tänker på dig och håller tummarna för att du blir bra igen snart. Själv tar jag det långsamt numera sen min vurpa, ja du vet, här gäller att se sig för när man rör sig i terräng à la buckel-puckel...
Vi får vara rädda om oss, ta det lite varligt, så blir det inte farligt...
Kramar och healing-tankar! '
Småländskan

Osloskånskan sa...

ÅHH!!! Har väntat såå på nytt inlägg; äntligen kom det! Har t om kollat adressen flera gånger, rädd för att jag fått nåt fel. Hoppas ryggen blir bättre snart, jättekramen!

Cina sa...

Ojoj. Diskbråck är trist! Hoppas det rättar till sig. Trevlig, skön helg önskar jag dig!
Varm kram, Cina

furman sa...

Bli frisk, annars kan du söka dej till min vårdcentral, där får man bloggmatriel ska gudarna veta!

Linda sa...

Skickar över en massa värme o mysighet till din rygg. Hoppas verkligen att du snart blir bra i den. Dikbråckär inget att leka med.